Mozgás nagy túlsúllyal

A mozgás egészséges. – Szokták mondani. Ez igaz is, azonban néhány esetben csak óvatosan szabad edzeni, futni, sőt még nagyobb sétákat tenni is, mert vannak olyan élethelyzetek, állapotok, betegségek, melyekkel a mozgás nem minden formája egyeztethető össze mozgásszervi vagy egyéb károsodás nélkül. Pont ilyen a jelentős túlsúly is.

Azok számára, aki az elhízás problémájával küzdenek, számos szempontból fontos a mielőbbi fogyás. A fogyás több módon is eszközölhető. Megfelelő diéta és mozgás, ez a kulcs az egészséges súlyvesztéshez, azonban nagy mennyiségű plusz kilóval kezdetben főleg a diéta marad.

Miért kell lefogyni?

Azért kell megszabadulni a jelentős túlsúlytól, mert számos betegség kialakítója lehet az megszaporodott zsírszövet. Cukorbetegség, érproblémák, koszorúér-betegség, melyből szívinfarktussá is fajulhat a dolog, zsíregyensúly felborulás, visszeres problémák, szervek helytelen vagy elégtelen működése, szívbetegség, ízületi panaszok és még sorolhatnánk, a lista nagyon-nagyon hosszú. Emellett természetesen az esztétika is szerepet játszik, valamint olyan gyakorlati gondok, melyek a hétköznapokat nehezítik meg. nehézkes mozgás, kényelmetlenségek, a tisztálkodás, akár cipőfelvétel, öltözködés megnehezülése vagy akár az, ha már az ember nem kap magára ízléses ruhadarabokat a méretében.

Így sportoljon, aki elhízott

A jelentős túlsúllyal küzdők esetében nem mondhatjuk, hogy tessék elmenni futni, taposógépezni vagy épp kangoo órára, mert egész egyszerűen egészségkárosító lehet számukra. Az ízületeink csak egy bizonyos pontig képesek károsodás nélkül „cipelni”, mozgatni, megtartani a testet. A nagy túlsúly, a kórós elhízás már önmagában rontja az ízületek állapotát, de ha ehhez még mozgás is társul, kopás, deformáció, ficam alakulhat is igen hamar.

Mi a teendő ilyen estekben? Először diétázni kell és csak minimális plusz mozgást beiktatni. Például egy esti séta, az eddigi tévézés helyett. Sajnálatos módon vannak olyanok, akiket még ez is túlzottan megterhel. Az ő esetükben hosszabb időn keresztül csak diétával orvosolható a baj, majd mikor ízületeik, csontozatuk már elbírja súlyukat, neki lehet látni fokozatosan a testmozgásnak.

A túlsúlyosok számára, akiknél már a fogyás kezdetekor lehetséges a mozgás, arra kell felhívni a figyelmet, hogy ne akarják ugyanolyan intenzitással, ugyanolyan ismétlésszámmal végezni a gyakorlatokat, mint vékonyabb, edzettebb, gyakorlottabb társaik. El kell fogadni, hogy valamiből csak néhány megy és el kell fogadni azt is, ha bizonyos gyakorlatok nem mennek. Lassú, kitartó munkával előbb utóbb el lehet érni a fittnesz videok szereplőinek egyrészt a karcsú megjelenését, másrészt edzéstempóját. De nem ez a cél, nagyon fontos, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé a megvalósításban pedig a mindenkori egészség legyen a fő szempont.

Így kezdjen hozzá!

Étvágycsökkentő fogyi kapszula

Kezdetben elegendő az, ha olyan egyszerű gyakorlatokat végzünk, mint a karkörzés, láblendítés, talajérintés. A guggolás, futás, karhajlítás és felülések már a megterhelő gyakorlatok közé tartoznak, ezeket jelentős túlsúllyal gyakorlat nélkül nem szabad végezni. Sok sok plusz kilóval egy egyszerű bemelegítés (az említett egyszerű gyakorlatokkal), majd ezt követően a nyújtás is fárasztó és a szervezete számára energiatermelést, zsírfelhasználást serkentő hatású. Néhány hét alatt már el lehet jutni arra a szintre, hogy hasprést, lábemeléseket és kisebb kézi súlyzókkal súlyzós edzést iktassunk be. A kettlebell már a kezdetekkor nagy segítség lehet, de fontos, hogy kicsi súllyal induljunk.

Ha valódi edzésnek nevezhető mozgást szeretne végezni valaki nagy túlsúllyal, mindenképpen forduljon szakemberhez. Egy személyi edzés pontosan tudja, mit és mennyit szabad erőltetni a testet, folyamatosan adagolva a plusz mozgásokat

Kategória: Életmód | Címkék: