Milyen pozitív attitűdök jellemzik a jó értékesítőt?
A jó értékesítőnek a siker érdekében többek között a következő attitűdökkel kell rendelkeznie:
- Legyen optimista
Optimizmus, pozitív hozzáállás, hogy bármilyen munkahelyi helyzettel szembenézhessünk. Egy jó értékesítőnek pozitívan kell látnia a dolgokat, hogy ezt a hozzáállást át tudja adni a potenciális ügyfeleknek.
- Legyen empatikus
Az empátia az egyik legfontosabb attitűd ahhoz, hogy jó értékesítő legyen, még akkor is, ha első ránézésre nincs sok köze az online webshopokhoz. Az empátia a kiváló ügyfélszolgálat egyik előfeltétele. Az empatikus értékesítők figyelmesen meghallgatják, hogy mi az, ami valóban érinti az embereket, és bizalmat adnak nekik, hogy kifejezzék aggodalmaikat.
- Legyen proaktív
A proaktív értékesítők naprakészek a piaci trendekkel, a termékekkel és a versenytársakkal kapcsolatban. Időt fektetnek az oktatásba és a kutatásba, és általában olyan eszközökkel rendelkeznek, amelyek segítik őket a hatékony munkavégzésben és a jobb teljesítmény elérésében.
- Eredményorientáltság
A jó értékesítők pozitív tulajdonságai és hozzáállása között alapvető fontosságú, hogy legyenek értékesítési céljaik. A jó értékesítők olyan célokat tűznek ki maguk elé, amelyek segítik őket abban, hogy egyénként és szakemberként is fejlődjenek.
- Készüljön fel
Nem könnyű lenyűgözni az ügyfeleket, és rávenni őket, hogy megvásároljanak egy terméket vagy szolgáltatást. Ehhez rengeteg kutatásra, magabiztosságra és jó hangvételre van szükség. A felkészült értékesítők minden rendelkezésükre álló erőforrást felhasználnak arra, hogy minden egyes hívásra, e-mailre, találkozóra és üzletre felkészüljenek.
- Jó interperszonális készségek
Az értékesítők számára mindig is fontos volt, hogy jó szociális készségekkel rendelkezzenek. A szociális készségek és az empátia minden jó értékesítő alapköve. Ennek ellenére a jó üzletkötő egyik fő attitűdje, hogy ápolja a hálózatát, mert az üzletkötés nagyszerű módja az ajánlásokon keresztül történik, ami tovább viszi az üzletet.