3 tipikus tévhit a céges weboldalakról

Sok cégvezetőnek fogalma nincs a legújabb webes technológiákról. Ez természetesen nem baj, hiszen mindenki azzal foglalkozzon, amihez ért. Azonban pont ezért sok vállalkozó csalódik, amikor elkészül a csoda szép, reszponzív, letisztult megjelenésű és informatív honlapja és az mégsem váltja be a hozzá fűzött reményeket.

Ilyenkor rosszabb esetben a webfejlesztőt kezdik el hibáztatni, hogy biztosan az rontott el valamit, jobb esetben pedig utána járnak, hogy mit tehetnének, hogy látogatókhoz és vásárlókhoz juthassanak.

„Nem lettem az első a Google keresőben!”

Az első és legjellemzőbb hiba, amikor azt gondoljuk, hogy amint elkészül a céges weboldal, azzal azonnal a Google első oldalán, ott is a legelső helyen fogunk megjelenni. Noha arra tényleg elég nagy az esély, hogy a cégnévre oda kerülünk, ám a nagyon népszerű kulcsszavakra, amelyeknél éles a verseny, szinte biztos, hogy még az első oldalra sem fogunk kerülni.

Ehhez ugyanis úgynevezett SEO tevékenységre, vagyis keresőoptimalizálásra van szükség, amely nem csupán egyszeri feladat, hanem egy folyamatosan felügyelt folyamat. A weboldalon túl szükséges hozzá megfelelő linkhálózat, minőségi cikkek és állandóan megújuló, informatív blog szekció is.

„Még egy rendelést sem kaptunk a weboldalunkról!”

Elkészült a webáruházunk, ám már napok és hetek is elteltek, de mégsem jött még egy rendelés sem. Ilyenkor ismét elő lehet venni a webfejlesztőt és korholni azt, vagy elgondolkodni, hogy a webes marketing tevékenységünk miből is áll? Annyi, hogy megosztottuk egyszer a webáruházunk megnyitásának tényét a saját privát Facebook oldalon?

Hát, attól ne várjunk sokat! Ahhoz, hogy vásárlóink legyenek, szükség van megfelelő online marketingre, amellyel valódi érdeklődő vásárlókat vonzhatunk az oldalunkra, akikből nagy eséllyel válik majd vásárló.

„Hiába csináltam a cégemnek weboldalt, az sem vált be, minek másik?”

Sok kisebb cég próbálkozik ingyenes weboldalkészítő rendszerekkel összekattintgatni saját céges weboldalát, hogy pénzt spóroljon. Azonban ezek a korlátozott képességű, amatőr kinézetű honlapok, amelyek sokszor a konkurencia reklámaival vannak tele (cserébe az ingyenességért), csak még több kárt okoznak a vállalkozásunknak.

Érdemes fukarkodás helyett inkább valódi webfejlesztő cégre bízni a weboldal készítést és marketing szövegírókra bízni az oldalunk szövegezését. A különbség pedig rendelésszámokban lesz mérhető!

Kategória: Életmód | Címkék: